úterý 19. února 2013

Naučte se.... Frivolitky na jehle

Zde najdete návody, jak vytvářet frivolitky na jehle. Je to opravdu jednoduché! 


Budete potřebovat:

čalounickou jehlu a vlněnou přízi na pletení   (výrobky vypadají asi jako ty moje výše :-)
              
Tuto jehlu seženete buď v sadě nebo samostatně jako čalounickou jehlu nebo jehlu na kůži.                           Důležité je, aby očko nebylo širší než průměr jehly, to by se na frivolitky nehodila. Také musí mít stejnou tloušťku po celé délce jehly.Ostrou špičku ustřihněte nůžkami na plech.  

nebo

frivolitkovací jehlu a tenkou přízi (perlovku, atd.) 
                 Frivolitkovací jehlu prodávají nejlevněji zde. Jinak si můžete sadu jehel objednat přes e-bay

Máme pomůcky, jdeme na to!



Základní myšlenka frivolitkovacího uzlíku je stejná jako u práce s člunkem.

Prvním motivem může být tato kytička. Pod tímto odkazem najdete také psané instrukce (anglicky). Kdo má raději video, podívejte se, Pomaleji natočený postup je zde, nafocený postup jiného vzoru tady. Knihu s názornými fotografiemi také doporučuji. 

Anglicky se frivolitky na jehle řeknou needle tatting, určitě najdete spoustu inspirace!

Hodně zdaru a pište, jak vám to jde!

11 komentářů:

  1. Čalounickou jehlu bych sice doma měla,ale na toto nejsem tak šikovná,hned říkám,že já toto neumím.Moc hezký.

    OdpovědětVymazat
  2. Dobrý večer! Zkuste si prohlédnout videa, je to mnohem snadnější než frivolitky člunkem. Obtížností bych to přirovnala k složitějšímu háčkování. Ať se daří!

    OdpovědětVymazat
  3. Dobrý den, podle videa jsem se opravdu naučila základ frivolitkové krajky. Ale nikde jsem nenašlanávod jak se dostat do druhé řady. Kdybyste mi mohli poradit, budu velice ráda. Děkuju
    Iva

    OdpovědětVymazat
  4. Zdravím Ivo! Udělala jste mi radost, že se Vám povedlo! Technika napojení do druhé řady se odvíjí podle vzoru. Frivolitkovala jste podle kterého videa? Podle toho vám povím, jak dál. Nebo mi pošlete pošlete odkaz na vzor. A postup vám podle toho napíšu.

    OdpovědětVymazat
  5. Dobrý den, zkoušela jsem to podle různých videí na youtube a celkem mně to přišlo snadné. Chtěla jsem přidat foto mého prvního pokusu- náhrdelník pro dceru- ale nedaří se mi přidat fotku,tak se nepochlubím :-)
    Líbily se mi různé krajkové dečky, ale když ukončím první řadu, tak už nevím jak dál.

    OdpovědětVymazat
  6. Většinou se mi líbí výrobky na stránkách www.tattedreasures.com anebo tat-a-renda
    Děkuji Iva

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. www.tattedtreasures.com - to je ten správný link

      Vymazat
  7. Zdravím Ivo, omlouvám se za pozdní reakci. Opravdu záleží na konkrétním vzoru. Když je uvnitř motivu kytička, tak se další řada může začínat slzičkou, která se ve své polovině připojí přes pikotku k předchozí slzičce nebo obloučku. Na konkrétním vzoru Vám to můžu řící přesně. Zdravím a dejte určitě vědět!

    OdpovědětVymazat
  8. Dobrý den. Moc děkuji za rady. Mám teď dovolenou, tak zkouším techniku s člunkem. Vztekám se u toho, ale už mám hotovou slžičku a konečně i celkem pravidelné uzliky. Podle videí na netu to celkem jde. Musím říct, že s jehlou je to lehčí, ale je nevhodná na tenkou přizi.
    Zatím zdravim, dám zas vědět jak
    pokračuju
    Iva






    pokračuu

    OdpovědětVymazat
  9. Dobrý den.Moje maminka se zamilovala di frivolitkování a já nemohu sehnat žádnou knihu,kurz...Prosím o radu,doporučení,bohužel jsem z Českých Budějovic a v okolí se nic tak krásného neděje,nebo dějě?Děkuji za jakoukoliv odpověd.Drahomíra Postlová

    OdpovědětVymazat
  10. Dobrý večer, tady Rukodelka.Zkuste zadat do vyhledávače heslo frivolitkovaná krajka.Vim o jedné pěkné knize Věry Bronzové.Ať se daří!

    OdpovědětVymazat